Budownictwo i architektura : Fargo 365 / WRT Design

Dzięki uprzejmości WRT, Davida Withama, Douglasa Meehana, Anny Ishii i Hannah Mattheus-Kairy Fargo 365 było jednym z trzech wstępów do Śródmieścia Fargo: konkurs Urban Context z filadelfijskiej firmy projektowej Wallace Roberts i Todd, zespół projektowy David Witham, Douglas Meehan, Anna Ishii i Hannah Mattheus-Kairy.
Ich zgłoszenie zostało wybrane jako jeden z dwóch zwycięzców pierwszej nagrody.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Siłą napędową Fargo 365 jest przekonanie, że prawdziwie publiczna przestrzeń jest dostępna 24 godziny na dobę, 365 dni w roku.
Stworzenie takiego miejsca w Północnej Dakocie oznacza uwzględnienie szerokiej, czasami skrajnej zmienności warunków klimatycznych.
Często stosowaną strategią w ekstremalnych klimatach jest przesuwanie przestrzeni publicznej wewnątrz hal lub hal.
Jednak problemy z dostępem, kontrolą, własnością i zarządzaniem, nie wspominając o braku światła słonecznego i świeżego powietrza, powodują problemy z przestrzenią publiczną w pomieszczeniach.
W związku z tym Fargo 365 przewiduje na zewnątrz, prawdziwie publiczną przestrzeń dla Fargo.
Tam, gdzie warunki klimatyczne stanowią wyzwanie projektowe, stanowią także okazję do uczczenia wyjątkowości regionu.
Dzięki kontekstowej i klimatycznej formie budynku, zintegrowanej z najnowocześniejszą technologią i sztuką publiczną, Fargo 365 celebruje unikalne aspekty życia w Fargo ND.
Dzięki uprzejmości WRT, Davida Withama, Douglasa Meehana, Anny Ishii i Hannah Mattheus-Kairy Fargo 365 rozpoczyna się pakowaniem nowej przestrzeni obywatelskiej Fargo z mieszanką zastosowań.
przestrzeń mieszkalna, handlowa i biurowa.
zapewniając różnorodność działań i odwiedzających przez cały dzień.
Projekt trafia następnie w ścianę uliczną w ważnych lokalizacjach, aby uliczne życie mogło wpływać i znikać z przestrzeni ze wszystkich stron, kładąc nacisk na połączenie między Broadwayem a 2.
miejscem, jednocześnie utrzymując 100-procentowy punkt sprzedaży detalicznej na tym skrzyżowaniu.
Formy architektoniczne manipulują warunkami mikroklimatu, umieszczając wyższe struktury na północ od miejsca, buforując północne wiatry zimowe i otwierając się na południowe słońce i letnie wiatry.
Ponadto, podobne do uliczek połączenia między budynkami wymagają specjalnej uwagi w celu uniknięcia tworzenia tuneli aerodynamicznych przy jednoczesnym tworzeniu publicznej, zamkniętej dla ruchu kołowego ulicy.
Jako taka, ucięta forma pełni podwójną funkcję.
Wąska przestrzeń w punkcie środkowym tworzy punkt kontrolny, który moduluje przepływ powietrza przez przestrzeń i najlepiej wykorzystuje możliwości biernego ogrzewania i chłodzenia, a rozszerzone krawędzie utrzymują przejście do zwiedzania i otwierają się na niebo.
Dzięki uprzejmości WRT, Davida Withama, Douglasa Meehana, Anny Ishii i Hannah Mattheus-Kairy Uzupełnienie podstawowej formy, powstającej technologii energii odnawialnej i sztuki publicznej są zintegrowane w całym projekcie.
Geotermalne pompy ciepła, zainstalowane w połączeniu z niezbędnymi kesonami strukturalnymi, pracują nad stworzeniem stabilnego mikroklimatu: chłodzenie budynków w lecie i ocieplanie budynków oraz usuwanie wilgoci z otwartej przestrzeni w zimie.
Poza względami praktycznymi, zewnętrzne wyloty ciepła dają również możliwość tworzenia dynamicznych form rzeźbiarskich, które będą zmieniać się codziennie przez cykl zamrażania i rozmrażania.
Roślinne ściany wyznaczają sieć wysokich, wąskich, wewnętrznych przestrzeni atrium i zapewniają oszczędność energii dzięki aktywnej filtracji, która filtruje i recyrkuluje powietrze już w systemie.
Zintegrowane, skoncentrowane dynamiczne elewacje słoneczne na wszystkich ścianach wychodzących na południe zmniejszają dylemat wyboru między dostępem światła słonecznego i widoków z jednej strony a energią odnawialną z drugiej.
Turbiny wiatrowe o osi pionowej wytwarzają energię na miejscu poprzez zbieranie wiatrów przekierowanych przez rzeźbione formy budowlane i tworzą ikoniczną obecność na panoramie Fargo.
Dzięki uprzejmości WRT, Davida Withama, Douglasa Meehana, Anny Ishii i Hannah Mattheus-Kairy Być może, co najważniejsze, projekt ma na celu zintegrowanie się z tożsamością społeczności, czerpanie inspiracji z wyjątkowości regionu i inspirowanie poczucia duma i społeczność.
Interaktywny ekran o wysokości 30 stóp zakotwicza plac na wschodniej ścianie.
Ciekłokrystaliczne piksele ekranu, które mogą stać się przezroczyste lub nieprzezroczyste, odpowiadają i wyrażają ruch ludzi na placu i skoku.
Społeczeństwo staje się częścią spektaklu, w którym są zarówno aktorem, jak i publicznością.
Dodatkowo, powierzchnia przestrzeni publicznej przypomina kultowy krajobraz prerii w Północnej Dakocie, z nawierzchnią otwierającą się do przechowywania wody, nasadzeń i fontann latem, oraz ekspozycję termicznych otworów wentylacyjnych ogrzewanych przez system geotermiczny w zimie.
Dzięki uprzejmości WRT, Davida Withama, Douglasa Meehana, Anny Ishii i Hannah Mattheus-Kairy Modulacja klimatu zapewnia miejsce do całorocznego gromadzenia się i interakcji publicznych.
Ukośne formy tworzą miejsca do kąpieli słonecznych, pikowania i oglądania występów w cieplejszych miesiącach.
W miesiącach zimowych te slo
[patrz też: thermodom, obszar oddziaływania obiektu budowlanego, świadectwa energetyczne 2015 ]

Powiązane tematy z artykułem: obszar oddziaływania obiektu budowlanego świadectwa energetyczne 2015 thermodom