Architektura: Badania dowodzą, że projekt znacząco wpływa na proces uczenia się

Uniwersytet w Salford Przez dziesięciolecia szkoły powoli przekształcały się w więzienne obiekty ze sztucznie oświetlonymi pokojami i zabarykadowanymi placami zabaw.
Jednak trend zaczyna się przesuwać.
Dzięki podkreśleniu zrównoważonego projektu, koncentracji na bezpieczeństwie i zwiększonym zapotrzebowaniu na pozytywne środowiska edukacyjne, coraz więcej osób zwraca uwagę na sposób, w jaki projektujemy nasze szkoły.
W związku z tym Uniwersytet Salford w Manchesterze i architekci Nightingale Associates opublikowali wyniki rocznego badania pilotażowego, w którym wykazano znaczący wpływ dobrze zaprojektowanych środowisk edukacyjnych na osiągnięcia akademickie studenta w ciągu roku, co udowodniono, że wynosi aż 25 procent! Profesor Peter Barrett, School of the Built Environment, University of Salford powiedział: Od dawna wiadomo, że różne aspekty budowanego środowiska mają wpływ na ludzi w budynkach, ale po raz pierwszy przeprowadzono całościową ocenę, która skutecznie łączy ogólny wpływ bezpośrednio na wskaźniki uczenia się w szkołach.
Zidentyfikowane oddziaływanie jest w rzeczywistości większe, niż się spodziewaliśmy, a zespół Salford z niecierpliwością oczekuje na takie jasne wyniki.
Więcej o badaniu po przerwie.
W Wielkiej Brytanii naukowcy badali 751 uczniów w 34 salach lekcyjnych w siedmiu szkołach podstawowych Blackpool LEA od początku do końca roku akademickiego, od września 2011 r.
Do czerwca 2012 r.
Zbierali dane uczniów, w tym wiek, płeć i poziom wydajności w matematyce, czytanie i pisanie, wraz z kompleksową oceną środowiska w klasie, która oceniała orientację w klasie, elastyczność, układ, kolor, naturalne światło, hałas, temperaturę i jakość powietrza.
Okazało się, że 73% zmienności wyników źrenic kierowanych na poziomie klasy można wyjaśnić czynnikami środowiska budowlanego mierzonymi w tym badaniu.
Oznacza to, że umieszczenie przeciętnego ucznia w najmniej efektywnym, a nie najefektywniejszym środowisku klasowym może wpłynąć na jego postępy w nauce, tak samo jak średnia poprawa w ciągu jednego roku.
Projekt Research Lead, Caroline Paradise z Nightingale Associates, powiedział: Jesteśmy podekscytowani tymi wczesnymi ustaleniami, które sugerują, że klasa odgrywa ważną rolę w wydajności uczniów.
Pomoże to projektantom i edukatorom w inwestowaniu w budynki szkolne, gdzie będzie miało największy wpływ, niezależnie od tego, czy zostaną zbudowane, czy odnowione.
Badanie będzie kontynuowane przez kolejne 18 miesięcy i obejmie kolejne 20 szkół w różnych częściach Wielkiej Brytanii.
Jest finansowany przez Radę ds.
Badań Naukowych i Nauk Fizycznych (EPSRC) i jest zlecany przez THiNK.
Tutaj znajdziesz pełne badanie.
Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, przeczytaj Architektura zorientowana na społeczność w szkołach: jak ekstrawertyczna.
Projekt może wpływać na uczenie się i zmieniać świat.
i przewijać nasze.
Edukacyjne.
Tablica na Pintereście do wyboru inspirujących środowisk edukacyjnych.
przez Uniwersytet w Salford
[podobne: szyny prądowe, cmb zielona góra, nożyce do żywopłotu na wysięgniku ]

Powiązane tematy z artykułem: cmb zielona góra nożyce do żywopłotu na wysięgniku szyny prądowe